sunnuntai 24. tammikuuta 2016

Tämän tuvan elämää kuluneelta viikolta

Vaikka ulkona on täysi talvi, niin joka vuosi kohta vuoden vaihtumisen jälkeen, mun sisäinen kevät heräilee! Viimeistään siinä vaiheessa, kun tulppaaneita alkaa löytymään suuremmissa määrin kaupoista. Kimppu jos toinenkin on ehtinyt tarttua mukaan, taas kerran :)

Kuluneen vkon vapaa-aika on sujunut hyvin pitkälti kotoillessa, siis sitä mun arjen perussettiä. Paukkupakkasista päästiin, joten koirat ovat viihtyneet pihalla aivan eri malliin. Takassa on muutamakin pesällinen puita pouhuuttanut. Yhdet sukat "putosi" taas puikoilta, vähän shoppailuja ja ruokaa.




ASIAA HOUSUISTA! Jokainen meistä tietää sen, kuinka vaikeaa on löytää jalkaansa pöksyt, joissa viihtyy ja jotka tuntuvat mukavalta päällä. 

Piipahdin kuluneella vkolla Vero Modassa ja sieltähän nämä löytyivät. Housut ovat  PU-farkkulegginssit. Materiaali on hengittävämpi kuin keinonahka ja huomattavasti pehmoisempi kuin vahatut farkut. Ulkonäkö on jotain siltä väliltä. Tässä housussa kootkin menivät simppelillä XXS-XL merkinnöillä...joten jos kotikylästä ei Vero Modaa löydy, niin verkkokaupastakin uskaltaa tilata.









Toinen ostos kuluneelta vkolta on Andiamon BISTRA-nilkkurit. Nahkanilkkuri huopavuorella ja 4cm korolla. 

Nämä kengät olivat taas sellaiset, jotka toimivat mun tarpeisiin = kestävä materiaali, jota ajan patina vain parantaa. Pitävä pohja, jonka kanssa ei tarvitse liukastella...sekä ulkonäkö, joka taipuu työpäiviin ja työpäivien jälkeen, koirien... jotka odottavat "kupla otsassa", tarpeisiin :)



Tällä viikolla kudoin itselleni yhdet kanelipalmikko-sukat. Mä olen tykästynyt niin tuohon kuosiin :) Hyvä ohje löytyy edelleen tuolta Iinun blogista.


No, sitten vähän ruokaa. Talvisissa päivissä toimivat hyvin kaikki peruspöperöt. Tällä viikolla meillä on syöty jauhelihakeittoa, kana-riisivuokaa sekä bataattilaatikkoa ja lihapullia.




Eilen tein JÄLKKÄRIKSI friteerattuja banaaneja (tähän käy hyvin mustuneetkin), jätskiä ja appelsiini-siirappia.



Friteeratut banaanit tällä ohjeella KLIK ja appelsiini-siirappi täältä KLIK



Mukavaa alkavaa viikkoa taas kerran jokaiselle!

4 kommenttia:

  1. Sullahan oli kaikenlaista postattavaa. Koira aivan suloinen, täältä Pyry koiralta terkkuja. Olin eka kertaa sun blogissa ja liityin lukijaksikin. Ois tosi kiva jos tulisit kylään Aurinkokujallekkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa, kun löysit tänne! Kiitokset Pyryn terkuista ja Aurinkokujaan täytyy ehdottomasti tutustua :)

      Poista
  2. Mulla on kans tuo sama (ainainen) housupulma. Nyt on kahdet farkut kulutettu puhki ja pitäis mennä vaatekauppaan...*kääk* Olen siirtänyt ja siirtänyt sitä, mutta kohta se on jo IHAN pakko mennä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niin tiedän, mistä puhut!! Jostain syystä tuo housujen ostaminen on nykyään ihan pirun vaikeaa....toivottavasti löydät mukavat nopeasti :D :D

      Poista